Általános szerződési feltételek

Az Internetes megrendelés feltétele az alábbi Általános Szerződési Feltételek elfogadása, amelyet a regisztráció során tehet meg. Amennyiben nem ért egyet jelen ÁSZF-ben foglalt feltételekkel, lépjen kapcsolatba a megadott elérhetőségeken a webáruházat üzemeltető Pingvin Napfény Gyógyszerészeti Zrt. ügyfélszolgálatával. A Pingvin Napfény Zrt. az internetes kiskereskedelmet folytató Pingvin - Sas Gyógynövény és Reformház (6721 Szeged, Kálvin tér 2.) működtetője.

Tartalom

  1. A webáruház kezelése
  2. A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai
  3. Megrendelés folyamata
  4. Szállítás
  5. Az elállás joga
  6. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
  7. Panaszkezelés
  8. Egyéb tudnivalók a vásárlással kapcsolatban
  9. Szolgáltató elérhetőségei, vevőszolgálat


1. A webáruház kezelése

A webáruházat olyan szolgáltatásokkal és lehetőségekkel építettük fel, hogy Vásárlóink minél egyszerűbben megtalálhassák és megvásárolhassák a keresett termékeket. Az áruház funkcióit elsősorban a személyes vásárlás során is felmerülő igényekhez igazítottuk. A termékek kiválasztásához igyekszünk Önnek a lehető legtöbb információt nyújtani. Regisztráció nélkül is van lehetőség böngészni a termékeink között, kiválaszthat termékeket, amelyeket a kosárba is tehet, de csak regisztráció után, az adatai megadásával lehet a terméket megvásárolni. A termékek termékcsoportokra, azon belül alcsoportokra vannak bontva, mely megkönnyítik a keresést. A kívánt termékcsoportra kattintva, részletes terméklistát kap, ahol választhat a termékek közül, és eljuthat a termékek információs oldalaira. Minden termék mellett megtalálható a neve, ára, kiszerelése, az esetleges kedvezmény, a gyártó neve, fotó a termékről - esetenként eltérhet a megvásárolt termék dobozától, amennyiben a gyártó változtatott a csomagoláson - valamint rövid leírás a termék elsődleges jellemzőiről. A termék részletes ismertetője tartalmazza gyógyszer esetén a betegtájékoztatót, más készítmény esetén a termékleírást. A keresés mezőben nemcsak termékre, hanem az oldalon szereplő összes hír tartalomban szereplő szóra is rá lehet keresni. Teljes szót, vagy szótöredéket is be lehet írni a keresőbe.

 

2. A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai

A webáruházban étrend-kiegészítő termékek, egyéb egészségügyi-, diétás élelmiszer termékek, kozmetikumok és egyéb termékek rendelhetők meg. A megrendelt termék használati utasítását, illetőleg tájékoztatóját használat előtt feltétlenül olvassa el és kérjük, tartsa be az előírt adagolást, felhasználást.

A termékoldalakon található termék leírások csak tájékoztató jellegűek, nem minden esetben tartalmaznak az adott termékről minden információt. A hivatalos termékleírásért kérjük, látogasson el a termék gyártójának weboldalára.

 

3. Megrendelés folyamata

Megrendelés kizárólag a Pingvin - Sas Gyógynövény és Reformház webáruházán keresztül, a regisztrációt követően adható le. A sikeres regisztrációról, valamint a regisztráció során megadott felhasználónévről rendszerünk e-mailben értesíti. A regisztráció nélküli, e-mailes megrendeléseket a Szolgáltató érvénytelennek tekinti.

A regisztrációt követően a számlázási és szállítási információk a Saját fiók Címjegyzék menüpontjában adhatók meg. Alapértelmezetten a szállítási és számlázási információkat rendszerünk azonosnak tekinti, azonban a megrendelés során a számlázási és szállítási adatok tetszőlegesen módosíthatók.

Megrendelés

A termék kosárba helyezése után még lehetősége van folytatni a vásárlást és további termékeket a kosárba helyezni. A vásárlás befejezéséhez kattintson a Pénztár gombra, itt adhat meg további szállítási, számlázási címet, a fizetési módot, valamint a szállítással kapcsolatban megjegyzést is itt tehet.

A webáruházban feltüntetett árak csak a termék árát jelölik, nem tartalmazzák a felmerülő szállítási költséget. A ténylegesen fizetendő összeget a rendelés végén, a Végösszeg pontnál tekintheti meg. Ajánlati áraink az adott pillanatban érvényes árakat jelentik, az árváltoztatás jogát a megrendelés feldolgozásáig fenntartjuk.

A megrendelt végösszeg teljesíthető átutalással, a bankkártya adatok megadásával online bankkártyás fizetéssel vagy utánvéttel készpénzben a futárnak. Amennyiben a „Kiszállítás futárral”-t választja, a csomagot a Magyar Posta kézbesíti az ország egész területén belül.

Amennyiben megrendelése ellenértékét bankkártyával, vagy banki átutalással kívánja kiegyenlíteni, erre a rendelés leadásától számított 10 nap áll rendelkezésére. Tehát amennyiben bármely ok miatt a megrendelés során a fizetés sikertelen, a tranzakció indítását követő 10. napon 24 óráig van lehetőség annak újra indításra és így a megrendelés realizálására. Sikertelen fizetés esetén, a tranzakció indítását követő 11. napon 0 óra 1 perckor a megrendelés törlésre kerül.

Amennyiben a már leadott megrendeléséhez még aznap további terméket szeretne hozzáadni, vagy ha több rendelést adott le egymást követően és szeretné, hogy az egy csomagba kerüljön, kérjük, jelezze e-mail címen Ügyfélszolgálatunknak. Módosításra addig van lehetőségünk, amíg a feladott megrendelését nem adtuk át a Magyar Postának kézbesítésre.

A webáruházban leadott megrendelések (elektronikus megrendelőlapok) nem írásban, hanem ráutaló magatartás (egy ikonra klikkelés) formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek.

A beérkezett megrendelések elektronikusan iktatásra kerülnek, a megrendelés szám alapján. A megrendelő lapokat webáruházunk 5 évig tárolja.  A Vevő kérésére, a megrendelés szám birtokában, a leadott megrendelő lapokat webáruházunk a Vevő rendelkezésére bocsátja. 

Társaságunk a Vevő megrendelésének megérkezését elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolja. Amennyiben ez a visszaigazolás a megrendelése elküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg Önhöz, úgy mentesül a jelen ÁSZF-ben foglalt szerződéses kötelezettségei alól.

 Jelen ÁSZF elfogadásával keletkező szerződés nyelve a magyar.

Elfelejtett jelszó

A weboldalon a „Bejelentkezés” fejlécnél a "Regisztráció" melletti „Elfelejtett jelszó" gombra kattintva az e-mail címe és az új jelszó megadásával új jelszót tud létrehozni. A megadott e-mail címre elküldünk Önnek egy linket, amelyre kattintva aktiválhatja új jelszavát. A jelszóváltás sikerességét az új jelszóval való sikeres belépés jelenti, illetve az aktiválás után a képernyőn is megjelenik egy tájékoztató szöveg.

 

4. Szállítás

4.1 Szállítási mód

Magyarország területén bármilyen szállítási cím megadható.

A csomagok kiszállítása kérhető: 

  • -  személyes átvétellel az Ön által a felajánlott listából kiválasztott gyógyszertárban,
  • -  házhozszállítással,
  • -  postahelyen történő átvétellel,
  • -  közvetlenül PostaPontra (meghatározott MOL töltőállomásokra, COOP áruházakba) történő szállítással,
  • -  MPL posta csomag automatáinál történő átvétellel, valamint
  • -  a Sprinter Futárszolgálat által működtetett Pick Pack Pontokon történő átvétellel. 

A szállítási cím módosításnál lehetőség van a csomag kézbesítésével kapcsolatos megjegyzést írni, ami felkerül a fuvarlevélre.


4.2 Szállítási határidő

Futárral történő kiszállítás esetén

14 óráig leadott rendelések esetében, a szállítási határidő a rendelés leadását követő munkanaptól számított 3 munkanap, az ezt követően leadott rendeléseknél pedig 4 munkanap.

Egyes termékeknél a szállítási idő eltérhet, az erre vonatkozó esetleges információt a termék melletti leírásban találhatja meg.

A Szolgáltató hivatalos, engedéllyel rendelkező csomagküldő szolgálat útján juttatja el Önhöz a megrendelt nem vényköteles, közfinanszírozásban nem részesülő gyógyszert és egyéb terméket. Vényköteles, közfinanszírozásban részesülő gyógyszert csomagküldés útján nem szolgálhatunk ki.

A csomagokat a csomagküldő szolgálat az átvételtől számított 48 órán belül szállítja ki a megadott címre. A kiszállítások időbeni szervezését a Magyar Posta Zrt. és a Sprinter Futárszolgálat Kft. végzi. A kézbesítés munkanapokon 8-17 óráig történik.

Személyes átvétel esetén

Megrendelését e-mailben visszaigazoljuk, majd csomagját a második kiértesítő e-mailünk megérkezését követő munkanapon 16 órától veheti át az Ön által a listából kiválasztott Pingvin Patikában.

Patikai átvétel esetén a rendelések utólagos kifizetésére nincs lehetőség, ebben az esetben a megrendelt termékek árát előre ki kell fizetni.


4.3 Külföldről történő rendelés

Külföldről történő rendeléseket csak akkor tudjuk teljesíteni, ha a megrendelés pénzügyileg rendezve van, utólagos fizetésre nincs lehetőség.

Külföldről történő rendelés esetén utaláskor, kérjük használja az alábbi adatokat:

IBAN : HU66-11763354-56690886-00000000

SWIFT kód: OTPVHUHB

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az egyes termékek megrendelésével járó esetleges vámkezelésére az adott ország vonatkozó jogszabályai érvényesek, az eljárás lefolytatása, valamint az ott meghatározott díjak és vám tételek megfizetése mindenkor a Vevő kötelezettsége.


4.4 Szállítási díjak

A webáruházban kosárba tett összes termék vételárának összértéke az irányadó, a szállítási költség és az utánvét összege nélkül.

A megrendelt termék/ek összesített értékének függvényében számítjuk a szállítási díjat. Minimális rendelési összeg nincs. A szállítási díj magában foglalja a csomagolási költséget. Megrendelését a nap 24 órájában leadhatja.

Ha a Vásárló a pingvinpatika.hu és a pingvinshop.hu webáruházakban 4 órán belül ad le rendelést, és emellett utánvétes fizetési módot választ, az alábbi kedvezőbb szállítási díjakat tudja igénybe venni:

  • - ha a vásárlás értéke akár a pingvinpatika.hu, akár a pingvinshop.hu webáruházban eléri a 11.000 Ft-os összeghatárt, mindkét webáruházban történt vásárlás esetében automatikusan mentesül a postaköltség megfizetése alól,

  • - lehetőség van a két webáruház vásárlási értékének összeszámítására, és így az összesített vásárlási érték után fizetendő szállítási díj érvényesítésére is. Tehát, amennyiben a Vásárló ezt az igényét e-mailben, vagy a weboldalakon működő online chat felületen jelzi Ügyfélszolgálatunk részére, csak az összesített érték alapján kell a szállítási díjat megfizetnie. Fontos, hogy az összesített vásárlási érték után fizetendő szállítási díj érvényesítését minden esetben a Vásárlónak szükséges kezdeményezni!

> Szállítási díjak (bruttó) Magyarországon 2018. április 3-tól:

Megrendelés értéke Házhozszállítás Pick Pack Pont és Posta Pont Patikai átvétel
0 - 5.499 Ft 720 Ft 720 Ft ingyenes
5.500 - 10.999 Ft 360 Ft 360 Ft ingyenes
11.000 Ft - ingyenes ingyenes ingyenes

> Szállítási díjak (bruttó) az Európai Unión belül:

Zóna A:  Szlovákia, Ausztria, Románia, Horvátország, Németország, Nagy-Britannia, Olaszország, Szlovénia, Csehország, Lengyelország, Belgium, Hollandia, Luxemburg, Liechtensteint, Bulgária, Svájc
Zóna B: Dánia, Franciaország, San Marino, Vatikán, Monaco, Írország, Livánia, Lettország, Spanyolország, Svédország, Észtország, Törökország, Málta, Norvégia, Görögország, Andorra, Gibraltár, Portugália, Finnország, Ciprus

Megrendelés értéke A  zóna szállítási díj B zóna szállítási díj
0 - 9.000 FT 3.040 Ft 5.200 Ft
9.001 - 18.000 Ft 1.740 Ft 3.040 Ft
18.001 - 45.000 Ft 870 Ft 2.170 Ft
45.001 Ft - ingyenes ingyenes

> Szállítási díjak (bruttó) az Európai Unión kívül:

Zóna A: USA, Kanada
Zóna B: Ukrajna, Fehéroroszország, Azerbajdzsán
Zóna C: Japán, Vietnám, India
Zóna D: Izrael, Szaúd-Arábia, Egyesült Arab Emírségek, Kuvait
Zóna E: Ausztrália, Új-Zéland,Thaiföld, Szingapúr
Zóna F: Kenya, Chile, Brazília, Szudán, Oroszország, Dél-Afrika, Marokkó
Zóna G: Szerbia, Bosznia-Hercegovina, Montenegro, Albánia, Macedónia

Megrendelés értéke A-B-C + G zóna szállítási díj D-E-F zóna szállítási díj
0 - 93.000 Ft 21.660 Ft 30.320 Ft
9.3001 - 310.000 Ft 10.830 Ft 15.160 Ft
310.001 Ft - ingyenes ingyenes


4.5 Súly felár

Webáruházunkban 2017. szeptember 1. napjától szállítási címtől függetlenül minden szállításra – a személyes patikai átvételt kivéve - súlyfelár került bevezetésre az alábbiak szerint:

Megrendelés súlya Érték
0 - 5 kg -
5 -10 kg 150 Ft
10kg felett 300 Ft

 

5. Az elállás joga

Megrendelése során Ön élhet a 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával. Internetes vásárlások esetén Ön a szerződéstől az áru, több áru egyidejű megrendelése, de eltérő időpontokban történő szállítása esetén pedig az utoljára szolgáltatott áru átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül elállha. Írásbeli elállás esetén, az említett határidőn belül a 45/2014. (II.26.) 22. § alapján a 2. számú mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Ezen elállási jogát a szerződés megkötésétől az áru megérkezéséig rendelkezésre álló időben is gyakorolhatja. A vásárló áruátvétel dátumát bizonyítja a postai csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke.

Amennyiben élni kíván elállási jogával, a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia webáruházunk részére. A visszaküldött termékeket az Eladó 6721 Szeged, Kálvin tér 2. szám alatti telephelyére kérjük címezni.

Elállásnál az Eladó köteles a Vevő által kifizetett teljes összeget (vételár és pl. szállítási költség) haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 napon belül visszatéríteni.

Ha Ön nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választotta, elállás esetén az ebből eredő többletköltséget a webáruház nem köteles megtéríteni.

A Vevőnek visszajáró összeg a Vevő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon kerül visszatérítésre. A Vevő kifejezett beleegyezése alapján, előzetes egyeztetést követően, a fizetési módtól eltérő módon is visszatérítésre kerülhet a visszajáró összeg.

A vevő által kifizetett összeget Eladó mindaddig visszatarthatja, amíg az elállási jogot érvényesítő vevő a terméket nem küldte vissza, vagy a visszaküldés tényét kétséget kizáróan nem igazolta. Ezúton felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a vevő viseli az elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsoltban felmerült közvetlen költséget. Az Eladó követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését. Az Internetes vásárlásoknál is érvényesek a szavatossági jogok, ha a termék gyári hibás, akkor forduljon hozzánk minőségi kifogásával.

A jelen pont szerinti indoklás nélküli elállás joga 45/2014. (II.26.) Korm.rend . 29. §(1) e) alapján nem gyakorolható abban az esetben,

  • - A webáruházban kapható termékek jelentős része olyan zárt csomagolású termékeknek minősülnek, amelyek tekintetében 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) e) pontja alapján – egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontást követően – nem gyakorolhatja elállási jogát, azok nem küldhetők vissza.
  • - Fentieknek megfelelően tápszert, gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású terméket, étrend-kiegészítőt vagy kozmetikumot csak bontatlan csomagolásban vesszük vissza.

 

6. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

Amennyiben a termék cseréjét, illetve a vételár visszafizetését kéri, azt feltétlenül jelezze e-mailben, hogy tájékoztathassuk az ezzel kapcsolatos teendőkről, információkról.

Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók.

A Vevőnek jogában áll, ha hibás a termék szavatossági, illetve jótállási igényét bejelenteni. Ilyen esetben haladéktalanul jelezze igényét webáruházunk felé e-mailben. Elérhetőségi adatainkat 9. pontban tekintheti meg. Igényének teljesíthetőségével kapcsolatos álláspontunkról 5 munkanapon belül értesítjük.

Kijavítás, illetve kicserélés kérése esetén törekszünk arra, hogy azok 15 napon belül elvégzésre kerüljenek.

Eladó a Vevő nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti Vevő nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, az eladott termék megnevezését, vételárát, az Eladó általi teljesítés időpontját, a hiba leírását és bejelentésének időpontját, és az érvényesíteni kívánt jogot. Ezen túlmenően eladó rögzíti a szavatossági igényre adott választ és tájékoztatást arra vonatkozóan, hogy a Vevő jogvita esetén a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti .

A jegyzőkönyvről a fogyasztó kérésére Társaságunk tartós adathordozón másolatot biztosít.

A jegyzőkönyvet Eladó három évig köteles megőrizni.

Jogvita esetén a Vevő a Szegedi Békéltető Testület eljárását is kezdeményezheti.

6.1. Kellékszavatosság

Társaságunk hibás teljesítése esetén a vállalkozásunkkal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

  • - Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
  • - Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti a termék vételárának arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kellékszavatossági igényét Társaságunkkal szemben érvényesítheti.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket Társaságunktól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

A szavatossági igény leértékelt áru esetén is érvényesíthető, ilyenkor is lehet minőségi kifogással élni, amennyiben a kereskedő nem jelölte meg a leértékelés okát. 

A nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a szavatossági igény nem érvényesíthető.

6.2. Termékszavatosság

A termék hibája esetén Ön - választása szerint - a 6.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • - a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • - a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

6.3. Jótállás

Kötelező jótállás csak a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet Mellékletében felsorolt 10.000,- forintnál drágább tartós fogyasztási vonatkozik.

A kötelező jótállás keretében a jótállási idő alatt felmerülő minőségi kifogás esetében lényegében a szavatossági jogokat (kijavítást, kicserélést, árleszállítást, elállást) lehet – de kedvezőbb feltételekkel – érvényesíteni.

A kötelező jótállás időtartama 1 év, amelynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadása, vagy ha az eszközt üzembe kell helyezni és azt a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, akkor az üzembe helyezés napja.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a 6.1. és a 6.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

7. Panaszkezelés

Reklamáció esetén a 45/2014 (II.26.) Kormányrendeletben részletesen rögzített feltételek szerint járunk el. Minden beérkezett véleményre reagálunk és minden általunk, illetve szállítóink által elkövetett hiba esetén a legnagyobb rugalmassággal - vásárlóink érdekeit szem előtt tartva - járunk el ügyfélszolgálatunkon keresztül.

Vásárlói panaszát Társaságunkhoz az alábbi elérhetőségeken tudja benyújtani:

Postai úton: 6721 Szeged, Kálvin tér 2.

E-mail: pingvinshop@pingvinshop.hu

Társaságunk vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései alapján jár el. A reklamációt a bejelentést követő 5 munkanapon belül kivizsgáljuk.

Az írásbeli panaszt Társaságunk a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.

Társaságunk a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén Társaságunk írásban tájékoztatja arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Abban az esetben, ha Ön panaszával békéltető testülethez fordul, a békéltető testület eljárásában Társaságunkat együttműködési kötelezettség terheli. 

A Vásárló kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat:

  • - Szegedi Polgármesteri hivatal jegyzője Szeged Megyei Jogú Város Jegyzője Szeged, Széchenyi tér 10. Telefon: +36-62-564-364; +36-62-564-364
  • - Csongrád Megyei Kormányhivatal Szegedi Járási Hivatal Foglalkoztatási és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály: 6728 Szeged, Kereskedő köz 3-5. „C” épület, Tel: 62/680-530, 06-30/591-75-5
  • - Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Mellett Működő Békéltető Testület Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefon: +36-62-426-149; +36-62-426-149

Benyújthatja panaszát Európai Bizottság online vitarendezési platformjára is, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját webáruházunkkal. Erre az online adásvételi szerződéssel összefüggő, határon átnyúló fogyasztói jogvita esetében van lehetőség.

Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja a következő linken érhető el: Európai Bizottság online vitarendezés       

Társaságunk nem tartozik semmilyen, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex hatálya alá.

 

8. Egyéb tudnivalók a vásárlással kapcsolatban

A felelősség korlátozása

A szolgáltatótól Interneten történő megrendelés feltételezi a megrendelő részéről az Internet lehetőségeinek és korlátinak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és a felmerülő hibákra.

A szolgáltató az alább felsorolt esetekben nem tartozik helytállással:

  1. az Interneten küldött és/vagy fogadott, nem a szolgáltatótól származó bármilyen adat okozta problémákért;
  2. az Internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, ami megakadályozza a Webshop akadálytalan működését és a vásárlást;
  3. bármilyen adatvesztésért;
  4. bármely, a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének következményeiért;
  5. a szolgáltató hálózatban bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményeiért.

A szolgáltatónak joga van bármikor, előzetes értesítés nélkül módosítani a jelen oldalakon található anyagokat vagy a bennük feltüntetett termékeket és árakat.

Egyéb rendelkezések

A jelen Általános Szerződési Feltételek a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, a Polgári Törvénykönyv, valamint a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével készült. Ezen kívül figyelembe vettük az elektronikus kereskedelemről szóló 2000/31/EK irányelvet, a távolsági értékesítésre vonatkozó fogyasztóvédelemről szóló 93/13/EGK irányelvet, valamint a fogyasztók jogairól szóló 2011/83. irányelvet.

Jelen ÁSZF 2017. szeptember 1. napjától határozatlan ideig hatályos, mely a Pingvin Napfény Zrt. által üzemeltetett www.pingvinshop.hu internetes honlapon hozzáférhető és áttanulmányozható. A Webshopon keresztüli megrendelésével a vásárló jelen Általános Szerződési Feltételeket tudomásul veszi és magára nézve is kötelezőnek fogadja el.

Az ÁSZF feltételeket a Pingvin Napfény Zrt. – a vonatkozó hatályos magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban - egyoldalúan jogosult megváltoztatni, módosítani és/vagy kiegészíteni. A módosított ÁSZF az internetes honlapon való közzététel napján lép hatályba. A szolgáltató internetes honlapját látogató megrendelők kötelesek rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF módosításai tekintetében. Amennyiben a vásárló a jelen ÁSZF módosításának hatálybalépését követően továbbra is látogatja az oldalakat és megrendelést ad le, azt a szolgáltató jogosult úgy értelmezni, hogy a vásárló az ÁSZF módosítását elfogadta.

 

9. Szolgáltató elérhetőségei, ügyfélszolgálat

A szolgáltató cégadatai

A szolgáltató cég neve: Pingvin Napfény Gyógyszerészeti Zrt.
A szolgáltató rövidített cégneve: Pingvin Napfény Zrt.
A szolgáltató székhelye: 6720 Szeged, Széchenyi tér 17.
Adószám: 24700450-2-06
Cégjegyzékszám: 06-10-000456
A szolgáltató cégjegyzékszámát kiadó hatóság: Szegedi Törvényszék Cégbírósága
A szolgáltató bankszámla száma: OTP Bank: 11735005-26038500

A szolgáltató ügyfélszolgálatának elérhetősége:

Hétfő - Péntek: 08.00-19.00 óráig
A szolgáltató levelezési címe: 6721 Szeged, Kálvin tér 2.
E-mail elérhetősége: pingvinshop@pingvinshop.hu

 

©2019 © Minden jog fenntartva! Pingvin Napfény Zrt.